Van amiben még az Európai Bizottság szerint is sikertörténet lett Magyarország az uniós tagállamok között
Egy olyan rendszer lett sikertörténet, ami 2010 előtt nem volt hatékony, azóta pedig az EU legjobb gyakorlatává vált.
A kiskereskedőket mérték.
Az előrejelzések szerint a diszkont kiskereskedők vonzónak találják a közép- és kelet-európai piacot, mert a vásárlók az általuk kínált ár-érték arányos megközelítést részesítik előnyben – derül ki a Colliers új jelentéséből. A nemzetközi ingatlan-tanácsadó és szolgáltató cég az MTI-hez eljuttatott összefoglalaójában felhívta a figyelmet: a kisebb bevásárlóközpontok és a kiskereskedelmi parkok jelentősége tovább nőtt. Az élelmiszer- és nem élelmiszer jellegű diszkont kiskereskedők gyakran meghatározó szerepet játszanak a kiskereskedelmi parkokban. A kisebb kiskereskedelmi parkok a mindennapi vásárlókra összpontosítanak, akik rendszeresen látogatják ezeket, ezért az ilyen komplexumok többségében jellemzően a diszkontáruházak a főbérlők. Ez a tendencia mind a nagyvárosok kiskereskedelmi parkjaira, mind a kisebb városokban lévő létesítményekre is vonatkozik. Ugyanakkor a hagyományos bevásárlóközpontokon belüli üzlethelyiségek iránti növekvő érdeklődés is megfigyelhető – jelezte a Colliers.
A régióban több mint 45 nem élelmiszeripari diszkontlánc működik
A tájékoztatás szerint a közép- és kelet-európai 16 országban több mint 30 élelmiszer-diszkontlánc működik, az élelmiszerdiszkontok és a szupermarketek közötti különbség azonban egyre inkább elmosódik. Az üzletek számát tekintve a közép- és kelet-európai piacon a vezető kiskereskedő a portugál Jeronimo Martins tulajdonában lévő Biedronka, amely több mint 3100 üzlettel rendelkezik Lengyelországban. A második a német Schwarz csoport tulajdonában lévő Lidl, több mint 2000 üzlettel. Ukrajna legnagyobb élelmiszer-diszkontlánca, az ATB a harmadik helyen áll. A Lidl és a Kaufland mellett a közép- és kelet-európai régióban
amely Lengyelországban Aldi Nord, Magyarországon pedig Aldi Süd néven van jelen, valamint a Penny, amelynek a Cseh Köztársaságban, Magyarországon és Romániában vannak üzletei.
A Colliers jelentése szerint 2020 eleje és 2021 első félévének vége között több mint 1350 élelmiszerdiszkont üzlet nyílt a közép- és kelet-európai régióban. A régióban több mint 45 nem élelmiszeripari diszkontlánc működik. Az üzletek számát tekintve a legnagyobb a Pepco, amelyet a KiK, az Avrora és az Ostrov Chistoty követ. A Pepco csaknem 2500 üzlettel 11 országban van jelen, és a Pepco csoport a tulajdonosa a Dealz márkának is közel 100 üzlettel Lengyelországban. A második legnagyobb lánc Közép- és Kelet-Európában a KiK, amely csaknem 1000 üzlettel rendelkezik 8 országban. Ezek, valamint a holland Action márka és a német TEDi márka úgy döntöttek, hogy kiskereskedelmi parkokban megnyitott üzleteken keresztül lépnek be a közép- és kelet-európai piacokra, gyors növekedésük során azonban ezek a láncok a hagyományos bevásárlóközpontokban is keresik a lehetőségeket.
(MTI)
Fotó: MTVA/Bizományosi: Faludi Imre