Nem veszik komolyan az iskolák a rossz magatartást

2017. április 5. 12:48
Család.hu
Az iskolákban hajlamosak csínytevésként elkönyveli a nem megfelelő viselkedést, ami egyre komolyabb problémákat okoz – állítja az egyik legnevesebb brit viselkedéskutató. Tom Bennett szerint az intézményeket felügyelő Ofsted alábecsüli a probléma mértékét. A család.hu írása.

Az iskolákban hajlamosak csínytevésként elkönyveli a nem megfelelő viselkedést, ami egyre komolyabb problémákat okoz – állítja az egyik legnevesebb brit viselkedéskutató. Tom Bennett szerint az intézményeket felügyelő Ofsted alábecsüli a probléma mértékét – írja a Család.hu.

A problémakörrel foglalkozó jelentésében Tom Bennett azt írja, megfelelő mennyiségű adat bizonyítja, hogy immár országos méretű jelenségről van szó, és szerinte mindezt iskolai szinten kellene kezelni, majd egy kutatásban összegezni.

A szakember úgy véli, az igazgatóknak továbbképzést kellene biztosítani, ezzel párhuzamosan pedig el kellene várni tőlük, hogy képesek legyenek a viselkedéssel kapcsolatos kihívásokat megfelelően kezelni.

„Még a legképzettebb tanárok sem tudnak egyedül olyan erővel közbelépni, mint egy igazgató” – hangsúlyozza Tom Bennett, aki szerint teljesen egyértelmű szabályokat, elvárásokat, következményeket, szankciókat kellene megfogalmazni és azokat általánossá tenni.

Tom Bennett úgy látja, az oktatási kormányzatnak külön kiemelt pénzt kellene fordítani a legnehezebb helyzetben lévő iskolák megsegítésére, akik az összeget a gyermekek iskolai visszailleszkedésére fordíthatnák.

A kiszolgáltatott gyermekek és családok helyzetével foglalkozó államtitkár, Edward Timpson dicsérte a tanulmányt és arra bátorította az iskolákat, hogy fogadják meg az abban leírtakat, míg az Ofsted azt nyilatkozta a BBC-nek, hogy megvitatják majd az oktatási minisztériummal az abban foglaltakat.

A tanárok szakszervezete már kritikusabb volt, mondván, az egyebek mellett túl nagy hangsúlyt fektet az igazgatók szerepére, és nem tulajdonít elegendő szerepet a többi pedagógusnak és munkatársnak a pozitív iskolai kultúra és viselkedés kialakításában – zárja írását a Család.hu.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés