Korlátozott információ
Az elmúlt hónapokban a turizmus rég nem látott módon visszaesett, ez és a vírus további hatásai az utazási szokásokra egészen biztosan hatással lesznek. Azonban ezekről a változásokról a vállalatok a korábbinál szűkebb képet fognak kapni, aminek egyik oka a Google és az Apple által végrehajtott adatvédelmi előírások, melyek korlátozzák a harmadik felektől származó sütik és eszközazonosítók használatát.
Ez pedig eddig fontos eleme volt a célmarketing stratégiáknak, melyek nélkül sokkal nehezebbé válik a pontos meghatározás és célzás.
A változások olyan nagy vállalatokat, mint a Facebook is negatívan érintenek, hiszen a harmadik féltől származó sütik és eszközazonosítók nélkül a kampányok hatékonyságának nyomon követése is nehezebbé válik.
Az Egyesült Államokban minden állam saját jogszabályokat készít a fogyasztói adatok védelmének érdekében. A marketing szakemberek a megváltozott szabályozások mentén gyűjthetik és használhatják fel az adatokat. A földrajzi, helyadatok különösen védett adatnak minősülnek és minden adatvédelmi törvény érzékenyen tekint rá, melyek a felhasználó kifejezett hozzájárulásával követhetőek nyomon. Ilyen nagy változások esetén a célmarketing számos aspektusához új megközelítésre van szükség.
Az új stratégiák kidolgozása
A meglévő adatforrások többsége már nem releváns, ahogy a korábbi referenciaértékek sem érvényesek már. A csendes időszak abban mindenképpen segítséget nyújtott, hogy a marketing és adatstratégiáikat a vállalatok frissítsék és kidolgozzák az új jogszabályi változásoknak megfelelően.
A meglévő adatszolgáltató partnerekkel egyeztetni szükséges a változásokat.
A változó adatvédelmi törvények, valamint a változások nyomon követése révén módosítani kell a helyi vállalkozásokkal való együttműködések módját az adatok megosztása, az üzleti tevékenységükre gyakorolt hatásának felmérése és a marketingkampányok közös megtervezése érdekében. Mindenkinek meg kell felelnie a követelményeknek, és alternatívát kell találnia a harmadik féltől származó sütikhez.