Van amiben még az Európai Bizottság szerint is sikertörténet lett Magyarország az uniós tagállamok között
Egy olyan rendszer lett sikertörténet, ami 2010 előtt nem volt hatékony, azóta pedig az EU legjobb gyakorlatává vált.
Jelentősen, a vártnál is sokkal nagyobb mértékben nőtt a fogyasztók gazdaságba vetett bizalma az Egyesült Államokban szeptemberben köszönhetően annak, hogy a háztartások kedvezőbben ítélik meg a munkaerőpiaci helyzetet.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy az augusztusi 86,3 pontról 101,8 pontra, március óta a legmagasabb szintre emelkedett a fogyasztói bizalmi index. Elemzők sokkal rosszabb értékre, 89,2 pontra számítottak szeptemberről.
A felmérés szerint az amerikai fogyasztók sokkal optimistábban ítélik meg a jelenlegi helyzetet, és bíznak abban, hogy a gazdaság kilábal a koronavírus-járvány okozta nehézségekből.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója az augusztusi 85,8 pontról 98,5 pontra emelkedett, a következő fél évre vonatkozó várakozásokat tükröző alindex pedig 86,6 pontról 104,0 pontra kúszott fel.
A munkaerőpiaci és az üzleti feltételek kedvezőbb értékelése mellett a fogyasztók
ami hozzájárulhat ahhoz, hogy a következő hónapokban ne fogják vissza még jobban kiadásaikat – mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.
Chris Rupkey, az MUFG globális pénzügyi csoport főközgazdásza szerint a bizalmi index meredek emelkedése azt mutatja, hogy a fogyasztók úgy gondolják, a koronavírus-járvány által kiváltott recesszió nehezén már túljutott az amerikai gazdaság.
A Conference Board fogyasztói bizalmi index áprilisban 85,7 ponton érte el mélypontját, de ez az érték így is jócskán meghaladta a minden idők mélypontját jelentő, 2009 elején mért 25,3 pontot. A szeptemberi 101, pont azonban továbbra messze áll a járvány kirobbanása előtt megszokott, 120 és 130 pont fölötti értékektől. Februárban például, mielőtt világossá vált a járvány súlyossága, 132,6 ponton állt a mutató.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja.
(MTI)